Update Update

Het seizoen komt echt al wel heel dichtbij en de spanningen beginnen te stijgen.

Welke wedstrijden heb ik gedaan de afgelopen maand:

4mijl van Emmen:
Dit was voor mij een best wel belangrijke datum, 8 April, de 4mijl van Emmen. Hier wilde ik kijken hoe mijn vorm ervoor staat, en voor mijn gevoel was dit wel goed. Ik heb er goed naartoe gewerkt, en die zondag was het dan zover! 

Ik heb altijd al een probleem gehad met pacen op gevoel. Tijdens de start moet ik altijd op mijn sporthorloge kijken om te kijken hoe hard ik loop en het komt er meestal op neer dat ik het tempo moet laten zakken om me niet op te blazen. Waarom ik dit vertel kom je nog wel achter verder in het verhaal :).

De dag van de 4mijl. Testen van de vorm, goede benen. Het parcours ligt sowieso niet goed genoeg voor een snelle tijd, vele hoogtemeters omhoog, maar niet naar beneden :). Daarnaast was de warmte ook wel killing voor de eerste keer dit jaar .

Het startschot ging, gaan met die banaan! We starten in een tunnel wat betekent geen gps, dus op gevoel lopen. Direct omhoog lopen en daarna heuvelop de 1e km. Mijn GPS doet raar, ook na de tunnel, waardoor ik puur op gevoel moet lopen. Zoals hierboven beschreven heb ik daar nog wel problemen mee, en de adrenaline nam de overhand waardoor ik de eerste km in 3.12!!! doorkwam.(19kmh). Dit was niet de bedoeling! De tweede km ging in 3.25, dit lag wel op schema. Maar na de 2e km kreeg ik het echt wel behoorlijk zwaar en merkte ik al van dit komt niet goed. Het tempo zakte na 2.5km behoorlijk en ik wist dat een goede wedstrijd uit het verschiet was. Ik heb er toch nog het beste van proberen te maken en de laatste km in 4.35 gelopen(trainingstempo), en na 4mijl zat ik op 24.59. Maar aangezien het parcours ook wat langer was over de finish gekomen in iets minder dan 26minuten. Een wedstrijd om van te leren maar ook om snel te vergeten, met deze gevoelens moeten we het seizoen niet ingaan!

Zwemloop Tritanium:
Het volgende weekend, afgelopen weekend, staat er een zwemloop op het programma. 500m zwemmen met aansluitend 5km lopen. Benieuwd hoe dit er voor staat. Benen voelden niet heel goed, maar wie weet.

Bij de start zat ik in een baan waarin iedereen zij dat ze makkelijk onder de 7min. zwommen, en we maakten de afspraak om in een lint te zwemmen en midden in als inhaalbaan te gebruiken. Bij de start lag het tempo meteen al niet heel hoog wat ik dus heel raar vond, maar zwommen de anderen met zijn 3en naast elkaar waarom ik er bijna niet voorbij kon zwemmen en ook niet veel energie wilde verspillen. Er maar mooi achter blijven en lekker uitgerust het water uit komen. De eerste 400m zonder beenslag kunnen doen en uit het water gekomen in 7.18. Dat kan nog veel harder dus! 

Na een snelle wissel kwam ik met lopen moeilijk op gang. Waar blijft dat tempo en alle trainingen! Geen echte vermoeidheid maar ik kon gewoon moeilijk tempo pakken. Eerste km doorgekomen in 4.05. Dat is niet goed! Maar ik begon me juist steeds beter te voelen en het tempo begon te stijgen, waardoor de laatste km de snelste was en de eerste km de sloomste. Uiteindelijk in een sterk veld als 5e gefinisht met een looptijd van 18.59. Er moet nog veel verbeterd worden, maar het begin is er!

En nu?
En nu is het tijd om weer te schakelen. Het doel is natuurlijk de 1e Divisie. En over iets meer dan een maand is de eerste wedstrijd al! Maar eerst.... komend weekend een soort repetitie met Triathlon Team De Boks! Met 3 teams doen we mee aan de team time trial in Arnhem en krijgt iedereen de kans om zich te laten zien ook natuurlijk. De focus ligt op deze wedstrijd, om hier te laten zien en te kijken op welk niveau ik nu zit voor de Divisiewedstrijden.

Na deze wedstrijd zal ik hier weer een update over geven en weer komen met een gloednieuwe blog.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!


Reacties

Populaire posts van deze blog

IronMan Zell am See-Kaprun

3e Plek VOV Run Vries

Triple Mix Almere Duin!