Welkomsblog!


Hey daar beste lezer,
Vanaf vandaag zal ik actief een blog gaan bijhouden over mijn activiteiten en wedstrijden in de triathlonwereld.
Maar hoe maak je nou zo’n blog en hoe schrijf ik er nou een? Dit blijkt dus best wel lastig te zijn. Maar oké, we gaan het maar gewoon proberen. Veel leesplezier :-)
Ik zal eerst eens beginnen met hoe ik ben begonnen met triathlon.
Nadat mijn vader in Augustus 2016 aan de IronMan in Maastricht heeft deelgenomen, raakte ik erg geïnspireerd om zelf ook te beginnen met triathlon. Zo gezegd, zo gedaan! Ik heb meegedaan aan de 1/8e triathlon van Rutbeek 2016, waarna ik besloten heb om achter het tafeltennissen een punt te zetten en mijn focus te gaan leggen op triathlon.

Na de Rutbeek triathlon heb ik een doel gezet voor dit seizoen: de IronMan 70.3 in Zell Am See-Kaprun op 27 Augustus 2017. Hier heb ik de eerste maanden voor getraind.
Ik heb me meteen aangemeld bij Triathlon Team De Boks in Klazienaveen en bij GSTV Tritanium in Groningen.
 
In mei ben ik begonnen met een aantal 1/8e triathlons, de Triathlon Staphorst en de Triathlon Heerenveen.  Tijdens en na deze triathlons merkte ik dat er nog wel wat werk te doen was voor de halve in Augustus.
Door het enthousiaste trainen heb ik een knieblessure opgelopen. Mede door Fysiosportief heb ik in een korte tijd mijzelf kunnen klaarstomen voor de WK-kwalificatie op 18 Juni in Groningen waar de knieblessure zo goed als genezen was. Mijn dank naar Fysiosportief hiervoor!

De volgende triathlon die in de agenda stond was de 1/8e triathlon Speedman te Groningen. Hierbij wilde ik een poging wagen om me te plaatsen voor het WK Sprint 16-19 Jaar. Na een goede zwemstart en een redelijk fietsonderdeel toch een aantal plaatsen teruggevallen, maar uiteindelijk een 8e plaats overall bereikt en dit was voldoende om me te plaatsen voor het WK!
 
Hierna kwamen er een aantal wedstrijden op rij, waaronder de grachtenloop Coevorden waarbij ik een nieuw PR op de 5km heb neergezet van 17:55!, de Triathlon Stiens op 1 Juli afgesloten met een 7e plaats en een tevreden wedstrijd erbij. Op 9 Juli een teamtriathlon meegedaan in de 3e divisie, waarbij ik een redelijk krachtige wedstrijd neer heb kunnen zetten.

En toen was het zover, een triathlon op mijn lijstje met triathlons waar ik goed op wilde presteren. De thuistriathlon, de Triathlon Klazienaveen.
Na een redelijk ontspannen zwemonderdeel  gedraaid te hebben, ben ik helaas iets te enthousiast ;-) aan het fietsonderdeel begonnen en dus geen rekening gehouden met de harde wind, waardoor ik mezelf heb opgeblazen tijdens het eerste gedeelte van het parcours. Hierdoor het tweede gedeelte het tempo omlaag moeten brengen en dus niet het beste resultaat behaald met fietsen. Het fietsonderdeel afgesloten met een gemiddelde van 37,9km/h. Het looponderdeel ging me dus ook niet meer goed af en ik kon het tempo niet goed opvoeren en vasthouden en het looponderdeel afgesloten met 14,8km/h. Desondanks ben ik toch in de prijzen gevallen als snelste Klazienavener en 3e in mijn leeftijdscategorie en 9e overall. Ik had er helaas meer van verwacht, maar het is een goed leermoment geweest!
 
Zo, en nu de omschakeling naar de langere afstanden. De voorbereiding op mijn IronMan.

Bedankt voor het lezen en ik zal snel weer een nieuwe blog online zetten! Als je nog opmerkingen/verbeterpunten hebt voor mijn blog/schrijfstijl hoor ik ze graag J. PS: Als je het een leuke blog vond, zou je hem dan kunnen delen? Zo bereik ik wat meer mensen.

Ook wil ik graag mijn sponsoren bedanken die dit allemaal mogelijk maken: Elektromotoren Emmen-Delfzijl, Profile Erik Brüning en Fysiosportief Groningen.

 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

IronMan Zell am See-Kaprun

3e Plek VOV Run Vries

Triple Mix Almere Duin!