Triathlon Ten Boer

Vorig weekend stond de triathlon van Ten Boer op het programma. Na de Ironman 70.3 van het weekend ervoor te hebben gedaan, lijkt dit een onverstandige keuze. Dat is het ook eigenlijk wel, maar ik moet voor mijn jeugdcircuit meedoen, wil ik de eerste plaats behouden tot het einde van het seizoen.

Bij aankomst de spullen klaargezet, en wachten tot het startschot zich lost. Er waren verschillende series, dus de directe einduitslag was niet te zien op het moment zelf.

Na het startschot mocht ik zwemmen in het zwembad. Na 450 meter zag ik al iemand het water uitgaan. Ik dacht samen met een ploeggenoot met wie ik in de baan zwom van huh, wij lagen toch voorop met zwemmen, dit klopt niet? En een baan later mochten wij er ook uit. Ik had van te voren al besloten om niet volledig te gaan en tot de max, omdat ik de Ironman nog in de benen had. Na ongeveer 7min45 kwam ik het water uit. 

Na een slome wissel, want ik heb nog geen waterdicht triathlonhorloge en ik toch data wilde verzamelen van het fietsen en lopen, mijn horloge met alle bijkomende problemen en tijdverlies toch aangedaan, omdat het toch een trainingstriathlon is, was het fietsonderdeel aangebroken.

Tijdens het fietsen ook rustig aan gedaan, niet verzuurd en gewoon op een redelijk tempo proberen te fietsen. Een gevaarlijk parcours met nogal veel rare akkefietjes, zoals ineens een kerende auto op een smalle baan waardoor er vol in de remmen geknepen moest worden, gladde bruggen, etc. Het fietsen ging tussen de  36 en 37 aan en ik kon ontspannen aan het lopen beginnen.

Na een snelle 2e wissel mocht ik gaan lopen. Mijn leukste en het slotonderdeel van de wedstrijd. Ik heb geprobeerd om er een goede tempotraining van te maken, maar ik merkte na de 1e km al dat dit lastig ging worden. Ik had moeite om mijn tempo te pakken, en de pace vast te houden. Het was tenslotte een trainingswedstrijd, dus tot het gaatje gaan en helemaal kapot over de finish gaan zat er niet in en zou ook niet verstandig geweest zijn.

Ik ben als tweede van mijn serie over de finish gekomen, en volgens de uitslagenlijst 4e overall geƫindigd op de 1/8e. Hiermee heb ik de koppositie in mijn circuit behouden. Een goede training, maar wel gemerkt dat de Ironman nog wel even zijn herstel moet hebben.

Nu komende zondag de Albert Eisingloop in Dalen nog doen als finale voorbereiding voor het WK, en dan volgende week is het WK eindelijk aangebroken.


Reacties

Populaire posts van deze blog

IronMan Zell am See-Kaprun

3e Plek VOV Run Vries

Triple Mix Almere Duin!